Есе


Педагогічне есе
«Якщо вчитель поєднує в собі любов до справи і до учня, він – досконалий вчитель»
Л.М.Толстой
Я, Циган Людмила Миколаївна, працюю викладачем в  Західно – Дніпровському центрі професійно – технічної освіти з 2006 року.
Чи планувала  я, свій життєвий шлях присвятити педагогіці? Стати вчителем. І чи думала я, що моєю роботою буде викладання? Ні. Але обставини вирішили все за мене. І зараз я вдячна долі за те, що вона дала мені цей вибір. Кожного ранку коли заходжу в кабінет, я вирішую низку педагогічних питань, проблем. Порівнюю себе теперішню і ту яка тільки прийшла працювати. Спочатку були  невдачі і розчарування. Але йшов час і разом зі своїми учнями, я вчилася, з’явилася впевненість, навчилася знаходити спільну мову з дітьми, я полюбила свою роботу.
Вчитель, педагог, викладач…Скільки синонімів одного слова. Бути вчителем, означає не просто знати свій предмет, а бути обізнаним у різних сферах життя, бути відкритою, небайдужою, люблячою людиною. Ми самі виховуємо собі учнів, від нас залежить їхнє ставлення до нас. Якщо з розумінням ставитися до дитини, не вимагати більше її можливостей, враховувати її інтереси – то вона віддячить тобі таким же ставленням до тебе і твого предмету. Дуже важливо не втратити повагу, не зробити помилки – яку виправити пізніше буде дуже складно. Кожна дитина – це маленький всесвіт, і, правильно дібравши ключик, можна виховати особистість. А найбільшою винагородою для вчителя є досягнення його учнів, їх життя, і відчуття того, що ти допоміг ставленню людини. Це прекрасно, що вчитель може бути порадником, провідником і володарем знань.
Це прекрасно, що вчитель може бути порадником, провідником і володарем знань.
А найбільшою винагородою для вчителя є досягнення його учнів, їх життя, і відчуття того, що ти допоміг ставленню людини. Це прекрасно, що вчитель може бути порадником, провідником і володарем знань.
Вчитель повинен постійно самоудосконалюватися. Особливо в наш час. Вчитель, що володіє комп`ютером, має унікальну можливість інтенсифікувати навчальний процес, зробити його більш наочним та динамічним. При цьому він економить час на підготовку до уроку, сили і засоби. І це не є примхою моди, це вже є потребою. Сучасний учень отримує великий обсяг наукової інформації поза школою, поза уроками. В той же час він, стає більш вимогливіший до подачі матеріалу
Я відкрила масу переваг для себе, у використанні ІКТ. Наприклад, за нестачею або відсутністю матеріалу, можна показувати приклади  на екрані за допомогою Інтернет ресурсів, презентацій створених власноруч. І хоч, як показала практика, підготовка до уроку з використанням мультимедіа, займає багато часу, але воно того варте.
        Щоб бути цікавою учням, потрібно завжди вчитися, постійно бути у творчому пошуку. При цьому потрібно поставити себе до рівня учня, дуже важливо не стільки дати знання, скільки навчити добувати їх, знаходити потрібну інформацію, зіставляти факти, зробити так, щоб учень відчував себе частинкою уроку. А це і є робота вчителя.


Немає коментарів:

Дописати коментар